Protester og argumentation omkring Betalingsringen, bl.a. fra Amager Erhvervsråds side, betød at den heldigvis blev taget af bordet. Forløbet viser, at det nytter at påpege uhensigtsmæssigheder. Vi kan ikke, i Amager Erhvervsråd tage hele æren, men forløbet viser, at vi klart havde indflydelse. En indflydelse som vi fortsat vil gøre brug af. Ikke bare til gavn for erhvervslivet men for hele samundet.
Ideen om den omdiskuterede betalingsring virker til at være kommet for at blive, men til trods for et langt forløb med megen politisk diskussion foreligger der til stadighed ikke et konkret lovforslag vedrørende betalingsringen. Nedenfor på siden er samlet en række artikler der søger at belyse konsekvenserne af denne.
Politikken, 21. februar 2012
Den enorme politiske uro betalingsringen har medført, ser ud til at få Socialdemokratiet til, enten helt at skrotte betalingsringen eller at indføre en meget amputeret model. Læs hele artiklen her
Berlingske, 15. februar 2012
LO-fagforeninger bekymret over betalingsringen. De anser betalingsringen som et skatteinstrument, og påpeger at der som følge heraf, bør gælde et skattefradrag som det vi i dag kender fra pendlere der benytter storebæltsbroen. Læs hele artiklen her
Søndagsavisen, 10. februar 2012
27 ekstra arbejdsdage, eller 11.000 kr årligt. Det virker som en del, men kunne meget vel være realiteten, såfremt regeringens planer om at indføre betalingsringen bliver til virkelighed. Beregningerne er foretaget af Søndagsavisen via Vejdirektoratets Bilrejseplanen, og tager udgangspunkt i forskellige scenarier, hvor en pendler har bopæl udenfor København, og arbejde indenfor betalingsringens grænser. Læs hele artiklen her